Czym są słowa kluczowe?

Skuteczna reklama to klucz do sukcesu! Pomagamy w SEO, tworzymy treści reklamowe i organizujemy wydarzeni firmowe! sztukaslowa.pl - sprawdź teraz!

Czym są słowa kluczowe?

pixabay.com

Wykorzystywanie słów kluczowych to jedno z najskuteczniejszych działań z zakresu content marketingu. Nasycenie tekstu odpowiednio dobranymi frazami zwiększa jego atrakcyjność dla wyszukiwarek. Czym dokładnie są słowa kluczowe, gdzie wpisać je w tekście oraz jak właściwie je dobierać?

Słowo kluczowe. Co oznacza to pojęcie?

W artykułach na temat pozycjonowania niejednokrotnie przeczytać można, jak istotne w działaniach SEO jest właśnie słowo kluczowe. Co oznacza to pojęcie? Otóż słowo kluczowe (inaczej hasło kluczowe, fraza kluczowa lub wyraz kluczowy) to słowo, bądź fraza, która z jednej strony jak najdokładniej określa zawartość strony www, a z drugiej pokrywa się z częstymi zapytaniami w wyszukiwarce internetowej. Na przykład dla strony zakładu mechaniki pojazdowej słowami kluczowymi mogą być frazy takie jak mechanika samochodowa, mechanik, mechanik samochodowy, mechanik audi czy mechanik BMW.

Słowa kluczowe SEO – rodzaje i charakterystyka

Słowa kluczowe można podzielić na kilka rodzajów. Poniżej krótka charakterystyka najważniejszych z nich.

  • Frazy kluczowe ogólne – zazwyczaj złożone są z 1 lub 2 wyrazów w mianowniku. Mogą określać nazwę jakiejś usługi, produktu, instytucji czy też zawodu (np. restauracja tajska, nici chirurgiczne, dentysta, szkoła podstawowa). Wiele stron pozycjonuje się na takie słowa, dlatego też konkurencja jest tutaj bardzo duża. Aby osiągnąć satysfakcjonujące efekty pozycjonowania, należy skupiać się także na frazach pozostałych rodzajów.
  • Frazy kluczowe typu long tail – składają się z większej ilości słów, dlatego też są bardziej szczegółowe (np. top hybrydowy bez przemywania, kostka brukowa granitowa, fotel welurowy niebieski). Dla danej branży jest ich znacznie więcej niż słów kluczowych ogólnych, co zmniejsza konkurencję i zwiększa skuteczność pozycjonowania.
  • Słowa kluczowe brandowe – to głównie nazwy firm i marek. Użytkownicy wpisują je do wyszukiwarki, kiedy chcą znaleźć więcej informacji na temat jakiegoś przedsiębiorstwa lub produktu (np. Citomed, Coca Cola, Mercedes). Pod słowa kluczowe brandowe powinny pozycjonować się szczególnie te firmy, które nie mają oryginalnej nazwy.
  • Słowa kluczowe opisujące daną problematykę – czyli takie, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, kiedy szukają odpowiedzi na jakieś pytanie lub chcą poznać opinie innych na dany temat (np. dieta dukana efekty, zmywarka amica opinie, niedoczynność tarczycy forum, metro Warszawa czy już działa). Im bardziej słowa kluczowe pasują do preferencji użytkowników tym lepsza pozycja strony w wyszukiwarce.

Słowa kluczowe. Gdzie wpisać je w tekście?

Niemalże w każdej treści na stronie www powinny znaleźć się słowa kluczowe. Gdzie wpisać je w danym tekście? Przede wszystkim w nagłówkach H1 – H6. Trzeba tylko pamiętać, że słowo kluczowe zawarte w tytule powinno brzmieć jak najbardziej naturalnie, aby tekst był atrakcyjny zarówno dla wyszukiwarki, jak i czytelnika.

Frazy muszą znaleźć się także pod nagłówkami, najlepiej w każdym akapicie. Nie można jednak przesadzić z ich ilością, zwłaszcza, kiedy tekst jest stosunkowo krótki, ponieważ stracimy na czytelności treści. Aby strona internetowa była atrakcyjna pod względem słów kluczowych, warto prowadzić na niej bloga. Fachowe porady mogą zainteresować potencjalnych użytkowników, a zawarte w nich frazy powiązane tematycznie z działalnością są świetnie rozpoznawane przez algorytmy wyszukiwarek.

Tworzeniem treści nasyconych słowami kluczowymi zajmują się copywriterzy. Jeśli szukasz specjalisty w tej dziedzinie, napisz do nas wiadomość

2 komentarze

  1. […] Czym są słowa kluczowe? O tym przeczytasz w innym artykule. […]

  2. […] najwyższych miejscach w wynikach wyszukiwarki są strony, które zawierają słowa kluczowe. Jest to istotne, ponieważ użytkownik sieci szukając informacji często wpisuje jedynie jakąś […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Strona oraz marka sztukaslowa.pl należy do MCKD Marcin Lewicki, NIP 879-256-70-10. Wszelkie prawa zastrzeżone!
© 2020 sztukaslowa.pl - z nami będziesz widoczny!. Zbudowano za pomocą WordPress i motywu Mesmerize