Reklama dźwignią handlu – dlaczego nie warto z niej rezygnować

Skuteczna reklama to klucz do sukcesu! Pomagamy w SEO, tworzymy treści reklamowe i organizujemy wydarzeni firmowe! sztukaslowa.pl - sprawdź teraz!

Reklama dźwignią handlu – dlaczego nie warto z niej rezygnować

Reklama w internecie to klucz do sukcesu! (fot. pixabay.com)

Przysłowie mówi, że reklama jest dźwignią handlu. W końcu daje ona ogromne możliwości rozwoju firmy. Dobrze przeprowadzona kampania reklamowa pozwala na stworzenie relacji z klientem, które wywołają u niego potrzebę i pragnienie danego przedmiotu lub usługi, a także wpływa na jego zachowanie. Ważne jest także stworzenie świadomości marki czy produktu.

 Obecnie wiele firm, próbując obniżyć koszty, rezygnuje z reklamy. Z punktu widzenia marketingu jest to zły mechanizm, ponieważ ogranicza możliwość zaprezentowania produktów czy usług szerszemu gronu potencjalnych klientów. Reklama to podstawa!

Internet – najlepsze miejsce na reklamę

Po erze gazet, radia i telewizji przyszła pora na Internet. Możliwości, jakie daje on w kwestii reklamy są wręcz nieograniczone. Stronami, na których obecnie skupia się marketing społecznościowy są: Facebook, Instagram, Youtube i coraz częściej też Tik Tok. Wykorzystanie mediów społecznościowych pozwala na stworzenie bezpośredniego kontaktu z klientem.

Ważną częścią reklamy w Internecie jest zastosowanie Real-Time Marketingu (RTM), czyli nawiązywanie w spocie do bieżących wydarzeń. Strategia ta pozwala na wejście w interakcję z odbiorcami, co zwiększa nie tylko świadomość marki i postrzeganie jej, ale przede wszystkim buduje więź z klientem. Obecnie wiele firm oferuje darmowe wysyłki, aby zagwarantować klientom bezpieczeństwo.

Przewagą Internetu nad innymi środkami przekazu jest też brak ograniczenia geograficznego i czasowego, przez co reklama może zostać opublikowana z dowolnego miejsca i dowolnym czasie. Reklama w Internecie pozwala również na dostosowanie reklam do odbiorców stron internetowych.

Jak wygląda reklama w Internecie?

Największą zmianą w marketingu internetowym było umożliwienie wyświetlania grafiki w przeglądarce. Reklamy graficzne, mimo iż są starą formą reklamy, nadal są jednym z najpopularniejszych sposobów prezentowania produktów klientom w Internecie. Często spotykaną formą tej reklamy jest billboard, którego kliknięcie powoduje przeniesienie użytkownika do strony z reklamowanym produktem.

Jednym z najważniejszych elementów marketingu internetowego jest umiejętność wykorzystania optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych ー SEO. Wykorzystanie mechanizmów i algorytmu pozwala na lepszą pozycję strony na liście w wyszukiwarce internetowej, a co za tym idzie większą szansę na odwiedzenie strony przez internautów. SEO wymaga systematyczności, dlatego ważne jest poświęcenie czasu i zaangażowanie się specjalistów. Nieodłączną częścią SEO jest copywriting.

Zadaniem copywritera pod SEO jest poznanie algorytmu wyszukiwarki i stworzenie tekstu pasującego do tematyki strony i zawierającego słowa kluczowe, które wpłyną na pozycję strony w wyszukiwarce. Obecnie prawie wszystkie strony internetowe walczą o jak najlepszą pozycję, która zapewni stałą liczbę wejść. Aby odpowiednio zoptymalizować treść tekstu należy umieścić w nim odpowiedni tytuł i nagłówki oraz słowa kluczowe.

Reklama a potencjał twórców internetowych

            Marketing partnerski to program pozwalający wykorzystać stronę internetową lub fanpage do promocji produktów danego sklepu. Sklepy internetowe wykorzystując stronę partnera docierając do grona odbiorców, które najbardziej ich interesuje. Do zaistnienia video marketingu sporą cegiełkę dołożył rozwój Youtube, ponieważ to głównie na tej stronie pojawiają się poradniki, recenzje, szkolenia on-line, które najczęściej są sponsorowane. Firmy wykorzystując ten sposób wpływają na podświadomość klientów i pomagają zwiększyć świadomość marki. Ważne jest, aby wybrać odpowiednie, pasujące osoby do prezentacji produktu i nie kierować się tylko ich zasięgiem.

            Internet daje ogromne możliwości reklamy. Dlaczego? Skuteczne wykorzystanie go pozwoli na stworzenie reklamy, która nie tylko zaprezentuje produkt, ale także stworzy więź z klientem. Nie warto rezygnować z reklamowania swoich produktów, ponieważ umiejętne wykorzystanie dostępnych obecnie mediów pozwala stworzyć kampanię reklamową bez ogromnych inwestycji z nią związanych.

Pamiętajmy, że nie warto rezygnować z reklamy w Internecie, nawet w trudniejszych momentach finansowych. Internet to ogromny nośnik informacji, który skutecznie dociera do Twojej grupy docelowej. Jeśli potrzebujesz pomocy w reklamie, rozkręcenia mediów społecznościowych i doświadczonych copywriterów – zgłoś się do sztukaslowa.pl. Pomożemy!

Damian Wiśniewski

 

Jedna odpowiedź

  1. […] stworzenie kampanii reklamowej, która zapadnie w pamięć i wpłynie budująco na wizerunek firmy to niełatwa sztuka. Sztuka […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Strona oraz marka sztukaslowa.pl należy do MCKD Marcin Lewicki, NIP 879-256-70-10. Wszelkie prawa zastrzeżone!
© 2020 sztukaslowa.pl - z nami będziesz widoczny!. Zbudowano za pomocą WordPress i motywu Mesmerize