Pozycjonowanie czy dobra treść – co jest ważniejsze?
Tworząc blogi firmowe często zastanawiamy się, jak zoptymalizować naszą stronę. Pozycjonowanie przyciąga użytkowników sieci, ale to przede wszystkim dobra treść ma duży wpływ na ruch na blogu.
Pozycjonowanie stron to niezbędny czynnik, jeśli chcemy zaistnieć w Internecie. Liczba użytkowników sieci wzrasta z roku na rok. Z samej wyszukiwarki Google korzysta ogromna liczba ludzi. Jest to najlepszy dowód na to, że prowadząc biznes, bloga firmowego, fanpage w Internecie, warto zadbać o to, aby użytkownicy mogli odnaleźć naszą witrynę w wynikach wyszukiwania. Nie można jednak zapominać o najważniejszej kwestii, czyli o dobrej treści.
Czy warto być wysoko w wynikach wyszukiwarki?
Ruch na stronie jest niezwykle ważny, ale jak to skutecznie osiągnąć? Pozycjonowanie stron niesie ze sobą korzyści, lecz tylko i wyłącznie wtedy, kiedy treść danego artykułu czy innego wpisu będzie na tyle odpowiednia, aby zadowolić użytkownika. Teksty pisane wyłącznie pod SEO powinny być także wysokiej jakości merytorycznej i to właśnie takie połączenie sprawia, że nasza strona zacznie dobrze funkcjonować i być „klikalna”.
Na najwyższych miejscach w wynikach wyszukiwarki są strony, które zawierają słowa kluczowe. Jest to istotne, ponieważ użytkownik sieci szukając informacji często wpisuje jedynie jakąś frazę lub jedno słowo. Pisząc tekst musimy mieć na uwadze to, aby zawierał on określone zdania, zwroty, które pozwolą mu na wskoczenie na wyższe szczeble w wyszukiwarce Google.
Dla firmy wysoka pozycja zwiększa prestiż i rozpoznawalność marki. Do najważniejszych zalet wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania należą przede wszystkim wartościowe wejścia na stronę, kończące się transakcją. Tutaj warto zaznaczyć, że liczba odwiedzin przekłada się na zyski firmy.
Dobra treść tekstów pozycjonowanych
Mogłoby się wydawać, że dobra treść, czy też dobry produkt, same się obronią. W rzeczywistości jednak ważne jest, żeby umiejętnie pogodzić reklamę z wartością. Zadbaj o to, aby treści były unikalne. Dzięki temu Twoja strona będzie wyróżniała się na tle innych witryn. Teksty pod SEO przede wszystkim powinny być użyteczne. Sprawi to, że strona zacznie dobrze funkcjonować i przynosić oczekiwane rezultaty, a użytkownicy zaczną do nas wracać.
Istotne jest, że pierwsze słowa są najważniejsze, aby przyciągnąć odwiedzającego stronę. Jeśli początek artykułu nie będzie ciekawy, nie ma co liczyć, że ktoś doczyta go choćby do połowy. Użytkownicy często nie czytają całych artykułów od początku do końca, lecz wyszukują interesujących dla nich kwestii. W praktyce nie oznacza to jednak, że reszta tekstu może być pozbawiona atrakcyjności.
Z dobrą treścią jest podobnie jak z talentem. Jeśli nie zostanie odkryty, staje się bezużyteczny. Zawartość strony, choćby była znakomita, może zostać niezauważona, jeśli pozostałe elementy optymalizacji zostaną pominięte.
Najważniejsza jest równowaga
Pozycjonowanie a dobra treść nie powinny się wykluczać. Tworzenie blogów pod SEO nie może wypierać wartości merytorycznej. Czasami możemy spotkać się z artykułami, które niosą ze sobą puste treści. Są one nijak powiązane z danym tematem, sprawiają, że osoby wchodzące na daną stronę od razu z niej wychodzą, nie znajdując tam tego, czego szukały. Taka sytuacja sprawia, że nie zatrzymamy przy sobie ważnych dla nas odbiorców, którzy pozwolą na rozwój firmy. Jest to pewnego rodzaju nadużycie, ponieważ jeśli znajdujemy się na najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, to powinniśmy w jakiś sposób “pomóc” odbiorcy, który wszedł na naszą stronę.
Podczas tworzenia tekstów warto skupić się na treści użytkowej. Pamiętajmy, że bardzo dobra treść ma usatysfakcjonować klienta i przynieść korzyści, a to wymaga ciężkiej pracy. Tworzenie artykułów jedynie pod wyszukiwarki jest strategią, która ma krótkie nogi, a więc nie przynosi długofalowych korzyści. Dlatego warto poszukać kompromisu, który połączy ze sobą obie te kwestie i zaowocuje większą klikalnością strony.
(Patrycja Kwasiborska)