Blog dla sklepu internetowego – dlaczego warto go prowadzić?
Jak efektywnie aktywować ruch w sklepie internetowym? Na tego typu pytanie jest kilka odpowiedzi, jednak najprostszą z nich jest pozycjonowanie i reklama. Co jednak, kiedy mamy ograniczone środki? Odpowiednim rozwiązaniem w tym przypadku jest blog dla sklepu internetowego.
Blog dla sklepu internetowego jest częścią Content Marketingu, czyli marketingu treści. Do kluczowych spraw należy tu nieumieszczanie we wpisach krzykliwych haseł reklamowych, ale budowanie wiarygodności marki, odpowiadanie na pytania ze strony klientów, czy też przekazywanie rzetelnych informacji. Co jednak, kiedy nie wiemy jak się za to zabrać? Oto kilka cennych wskazówek!
Blog dla sklepu internetowego – przygotowania
Blog w sklepie internetowym jest jednym z najbardziej nieocenionych elementów, jakie dotyczą rozwoju firmy. Wielu sprzedawców prowadzi je z przymusu, a jeszcze inni nie prowadzą go wcale. Jednakże prowadzenie takiego bloga niesie ze sobą dużą wartość marketingową.
ZOBACZ TAKŻE: Słowa łączące i ich tajemnica!
To właśnie content, który tworzysz będzie znacznie wpływał na ilość osób odwiedzających Twojego bloga. Ze względu na fakt, że publikowane przez ciebie artykuły pozostaną w Internecie na wiele lat, warto poświęcić im trochę czasu i dopracować w taki sposób, aby obie strony wynosiły z tego korzyści.
Tworząc treści na bloga postaraj się zawierać tam frazy kluczowe związane z pytaniami, które potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarkę Google. Zaplanuj wcześniej swoje posty w taki sposób, aby całość była spójna. Warto skorzystać z możliwości zatrudnienia copywritera, który zajmie się Twoją stroną. Takie rozwiązanie pozwoli na generowanie większej aktywności na blogu. Do zadań copywritera należy pisanie treści zgodnych z danym contentem, ale także wyszukiwanie informacji i dzielenie się nimi z potencjalną grupą docelową, do której chcesz dotrzeć. Dobry copywriter powinien tworzyć takie artykuły, które będą świetnie się czytały pomimo nasycenia słowami kluczowymi oraz staną się dobrze przyswajane przez algorytm Google. Oprócz merytorycznych artykułów warto także stworzyć kategorię, w której możesz poinformować klienta o produktowych nowościach, wydarzenia z życia firmy i zapowiedziach, które zainteresują Twoich odbiorców.
Zalety względem SEO
Prowadząc interesujący blog sklepu internetowego oraz dzięki odpowiedniej strategii, można wygenerować nowe leady sprzedażowe. Blogi coraz częściej stają się również narzędziem wykorzystywanym w działaniach e-PR oraz w zwiększeniu świadomości marki. Pisanie bloga jest zajęciem, które zajmuje sporo czasu i wymaga systematyczności. Jednak taki wkład pracy wkrótce zwraca się z nawiązką.
Blog pracuje na SEO sklepu internetowego i to właśnie najlepszy sposób, aby Twoja firma stała się widoczna w sieci. Blogi ze względu na mnogość swoich treści, słowa kluczowe, tagi, aktualizacje są wprost stworzone do wyszukiwarek internetowych. Regularne wpisy, publikacje nowych treści, tworzą dziesiątki nowych podstron i aktywują setki nowych słów kluczowych.
Blog zapewnia ogromną liczbę linków, których możesz użyć do promocji swoich produktów znajdujących się w sklepie internetowym. Złym zabiegiem jest “upychanie” słów kluczowych w rozbudowanym opisie firmy na stronie głównej sklepu. Psuje to wizerunek i nie jest szczególnie zachęcające z perspektywy pierwszego wrażenia dla odwiedzającego. Dlatego lepiej postawić na prowadzenie bloga, który stanie się nie tylko tłem do sklepu, ale po pewnym czasie zacznie grać pierwsze skrzypce.
Jak zainteresować czytelnika?
Bez wątpienia postaw na dobrą treść, która buduje wiarygodność. Przyciągnięcie czytelnika to trudna sprawa. Zamiast w kółko powielać te same hasła, które są wszędzie, zacznij dzielić się z odbiorcą wiedzą na temat danego produktu, jego zastosowania, pielęgnacji. Postaraj wczuć się w rolę klienta, który właśnie tej rzeczy poszukuje. Ukaż jego zalety, ale w taki sposób, aby nie było to przerysowane. Jest to o wiele lepsza promocja niż zwykła reklama.
Reasumując, bardzo ważną kwestią jest zebranie powtarzających się pytań i udzielenie na nie odpowiedzi. Blog to źródło klientów, ale także produktów. Pamiętaj, że każdy Twój wpis musi mieć jakiś cel. Jeśli chcesz budować wiarygodność marki, nie nastawiaj się tylko na tworzenie treści pod SEO. Z pewnością zainteresowanie wzbudzi prawdziwość i oryginalne opracowanie.
(Patrycja Kwasiborska)