Social media ninja – nowoczesny wojownik
Ninja kojarzy się ze znajomością karate, shurikenem i w ostatnich latach z pewnym, niebieskowłosym streamerem. Aby zostać social media ninja nie trzeba znać sztuk walki, nie trzeba nawet wychodzić z domu.
Social media ninja to osoba odpowiedzialna za prowadzenie profili w mediach społecznościowych. Działa pod zasłoną nazwy firmy i skutecznie tworzy content, odpowiada na wiadomości i zwabia potencjalnych klientów. Droga do bycia ninją jest trudna, także w przypadku social mediów, dlatego odpowiednie szkolenie to podstawa!
ZOBACZ TEŻ: Reklama dźwignią handlu – dlaczego z niej nie rezygnować?
Kim jest social media ninja?
Jeszcze do niedawna osobę na tym stanowisku nazywano specjalistą od mediów społecznościowych. Ninja odpowiedzialny jest za prowadzenie profili w social media, tworzenie contentu, odpowiadania na komentarze i wiadomości, często też prowadzi kampanie reklamowe. Jest to niezwykle odpowiedzialne zadanie, ponieważ od jego działań zależy jak klienci będą widzieć markę w social mediach. Z tego powodu istotnym czynnikiem w tej pracy jest doświadczenie.
W ostatnich latach zawód ten jest bardziej popularny ze względu na rozwój reklamowych możliwości Internetu. Coraz więcej firm przekonuje się do potencjału, jaki media społecznościowe oferują w kontekście reklamy. Skutecznie prowadzone działania w social mediach pozwalają na tworzenie reklam podprogowych, które zapadają w pamięć odbiorców.
Życie ninja w mediach społecznościowych
Dzień najlepiej zacząć wcześnie rano od sprawdzenia powiadomień i wiadomości. Często najważniejsze wydarzenia dzieją się nocą, warto wstać wcześniej i przejrzeć strony z wiadomościami ze świata. Im szybciej ninja wykorzysta zdarzenia, awarie, sensacje w RTM tym lepiej. Bez wątpienia ranek to również dobra pora na planowanie działań w mediach społecznościowych na cały dzień. Kolejnym etapem dnia są odpowiedzi na komentarze i wiadomości, w tym przypadku ninja musi wykazać się umiejętnością nawiązywania kontaktów i prowadzeniem rozmów. Nawiązanie relacji w komentarzach pod postem sprawi, że klient poczuje się wyróżniony i pogłębi się jego więź z firmą. Ninja powinien skupić się tylko na kilku profilach, aby w pełni wykorzystać swoje możliwości i poświęcić im odpowiednią ilość czasu. Pamiętaj, że ninją jest się cały dzień, dlatego należy być na bieżąco z wydarzeniami i trendami.
Zaletą pracy, jako social media ninja jest możliwość częstej pracy zdalnej, która – szczególnie w czasach koronawirusa – pozwala zachować stabilność. Wielu specjalistów od mediów społecznościowych jest freelancerami, jednak warto przejść staż w agencji, aby zdobyć niezwykle ważne doświadczenie w tej profesji.
Social media ninja potrzebuje senseia
Podstawą bycia ninją w mediach społecznościowych jest ich znajomość. Poznanie trendów i algorytmu danego portalu oraz umiejętne wykorzystanie ich, wpłynie na zasięg postów, przez co dotrze do szerszego grona odbiorców. Obecnie prowadzonych jest coraz więcej szkoleń, mających na celu zwiększenie kompetencji lub tworzenie nowego social media ninja. Powstają godne uwagi klasy i kierunki studiów poświęcone mediom społecznościowym. Warto odświeżać swoją wiedzę, ponieważ te stale się zmieniają.
Bezsprzecznie będąc social media ninja warto znać także podstawy grafiki. Przycięte zdjęcie, dodany efekt czy napis, mogą przydać się w wielu sytuacjach, szczególnie pracując w pojedynkę. Niewątpliwie okazją do zdobycia wiedzy, a także cennego doświadczenia są staże oraz szkolenia. Staż umożliwia na poznanie świata social mediów i zarządzania nimi od środka. Pomoc osoby doświadczonej w tym temacie pozwoli na uniknięcie błędów, które są niezauważalne dla nowicjuszy.
Ninją jest się od świtu do zmierzchu
Social media ninja to osoby tworzące markę w mediach społecznościowych. To od ich wpisów, komentarzy, czy odpowiedzi zależy wizerunek firmy w Internecie. Będąc ninją należy zdobyć zaufanie i sumiennie wykonywać swoją pracę.
(Damian Wiśniewski)