Copywriter. Co to znaczy?

Skuteczna reklama to klucz do sukcesu! Pomagamy w SEO, tworzymy treści reklamowe i organizujemy wydarzeni firmowe! sztukaslowa.pl - sprawdź teraz!

Copywriter. Co to znaczy?

Czym zajmuje się copywriter? (fot. pixabay.com)

Najprościej mówiąc, copywriter to osoba, która zajmuje się tworzeniem różnego rodzaju treści reklamowych. Do jego zadań należy m.in. tworzenie artykułów czy wpisów na blogach. Copywriter musi umieć wykorzystywać swoje umiejętności tak, aby jego teksty były jak najbardziej atrakcyjne zarówno dla czytelnika, jak i wyszukiwarki.

Co robi copywriter?

Jak już wspomnieliśmy, copywriter tworzy treści. Te głównie ukierunkowane są na działania marketingowe. Mogą to być:

  • wpisy na media społecznościowe,
  • specjalistyczne artykuły,
  • teksty sponsorowane,
  • recenzje,
  • hasła reklamowe,
  • porady na bloga.

To właśnie na działaniach copywritera w dużej mierze oparte jest pozycjonowanie stron internetowych. Treści tworzone przez specjalistę od contentu muszą być w odpowiednim stopniu nasycone słowami kluczowymi. Tylko wtedy mogą poprawić pozycję strony w wyszukiwarce.

Czym są słowa kluczowe? O tym przeczytasz w innym artykule.

Dobry copywriter nie skupia się tylko i wyłącznie na kwestiach takich jaki pozycjonowanie stron, dlatego jego działanie jest szersze. Tworzy hasła reklamowe, niespotykane nazwy i scenariusze. Specjalista powinien zadbać o to, aby tworzony przez niego content był wartościowy. Teksty  muszą być ciekawe, a co najważniejsze, przydatne dla czytelnika. Najlepsi copywriterzy korzystają tylko i wyłącznie z wiarygodnych źródeł, tak aby tworzone przez nich treści były prawdziwe.

Jak wygląda praca copywritera?

Copywriter musi być kreatywny i elastyczny. Wtedy z łatwością tworzy mu się treści na każdy temat. Jak wygląda jego praca? Copywriter może pracować zdalnie lub stacjonarnie. Wszystko zależy od charakteru i wielkości zlecenia. Większość specjalistów preferuje nienormowane godziny pracy, dzięki czemu w przypadku współpracy na odległość, łatwo jest się z nimi skontaktować o każdej porze, oraz samodzielnie dobiera sobie ulubiony czas działania.

Copywriter na każdy tekst powinien mieć niepowtarzalny pomysł, który następnie realizuje w oparciu o własną wiedzę i specjalistyczne źródła. Ogromną rolę w jego pracy odgrywa komputer, oczywiście z dostępem do Internetu. Co robi copywriter za pomocą sprzętu i specjalistycznych programów? Przede wszystkim dobiera słowa kluczowe, wyszukuje niezbędnych informacji, pisze treści i je publikuje.

Praca copywritera w dużej mierze polega na reaserchu ponieważ pisanie każdego tekstu wymaga zagłębienia się w temat. Treści tworzone przez specjalistę muszą być konkretne i merytoryczne, dlatego poświęca na nie sporo czasu. Copywriter zawsze więc bazuje na rzetelnych źródłach, często anglojęzycznych. Pisanie specjalistycznych artykułów wymaga szukania informacji także w czasopismach i literaturze branżowej.

Pisząc tekst, twórca musi wybrać spośród znalezionych informacji, te najważniejsze z punktu widzenia czytelnika. Później ubiera je w swoje słowa, tak aby gotowa treść była ciekawa i zrozumiała. W związku z tym, jak widać, nie jest to łatwa praca.

Jeśli szukasz specjalisty od contentu, skontaktuj się z nami, a omówimy szczegóły współpracy.

4 komentarze

  1. […] treści nasyconych słowami kluczowymi zajmują się copywriterzy. Jeśli szukasz specjalisty w tej dziedzinie, napisz do nas […]

  2. […] Pamiętaj, że sztukaslowa.pl może wesprzeć twoją pracę zdalną, prowadząc twoje media społecznościowe czy firmowego bloga! […]

  3. […] copywritera pod SEO jest poznanie algorytmu wyszukiwarki i stworzenie tekstu pasującego do tematyki strony i […]

  4. […] rynku pojawia się coraz więcej copywriterów, jednak warto wybierać tych sprawdzonych i doświadczonych! Copywriting to tworzenie tekstu, […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Strona oraz marka sztukaslowa.pl należy do MCKD Marcin Lewicki, NIP 879-256-70-10. Wszelkie prawa zastrzeżone!
© 2020 sztukaslowa.pl - z nami będziesz widoczny!. Zbudowano za pomocą WordPress i motywu Mesmerize